Uczniowie rozpoczęli od przygotowania sprzętu – tabletu, na który została pobrana aplikacja, dzięki której można było korzystać z animowanej instrukcji 3D. Następnie przy pomocy instrukcji zbudowali różne modele robotów: Skriboty marki Skriware oraz Tankboty, AstroBot, Astron, Rover, GrabberBot marki JIMU. W trakcie montażu robotów, uczniowie zdobywali wiedzę z zakresu podstaw mechaniki i elektroniki. Po stworzeniu robotów uczniowie uczyli się nimi sterować zdalnie przy pomocy kontrolera lub zaprogramowanych dla nich własnych ruchów w języku Scratch. Wyzwaniem było zaprogramowanie trasy robotów na dostępnych matach miejskich.
Zajęcia dostarczyły uczniom wiele frajdy z budowania, programowania oraz zabawy z robotami, a także możliwość realizowania własnych nowatorskich pomysłów. Uczniowie programując rozwijali umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, uczyli się współpracy i kreatywności.
Grażyna Kunicka i Małgorzata Warzecha