Terapia pedagogiczna
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.20 - 9.05
39.15 - 10.00
410.10 - 10.55
511.15 - 12.00
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.20 - 9.05
39.15 - 10.00
410.10 - 10.55
511.15 - 12.00
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje

„Osoby z dysleksją nie powinny być uważane za osoby z trudnościami w uczeniu się, ale za takie, które mają odmienne zdolności.” Prof. A. Galaburda


Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 

•    organizuje się dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii,  

•    liczba uczestników na zajęciach nie może być większa niż 5 uczniów, 

•    zajęcia prowadzi specjalista posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej, 

•    w klasach I-III szkoły podstawowej najważniejszym celem zajęć jest rozpoznanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się dziecka, w tym ryzyka trudności specyficznych, a więc usprawnianie funkcji spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowej, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji motorycznych; wyrównywanie braków w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej oraz rozwijanie pozytywnej motywacji do pracy, 

•  w klasach IV-VI szkoły podstawowej i w gimnazjum celem zajęć jest głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom z utrudnieniami rozwojowymi, umożliwienie uczniom opanowania podstawowych umiejętności czytania i pisania, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych oraz przezwyciężanie skutków niepowodzeń szkolnych, tj. trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu, a także ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.

    Zajęcia prowadzone są innowacyjną metodą Ortograffiti. Bazuje ona na rozpoznaniu potrzeb ucznia, pomocy przez pracę m. in. z zeszytami ćwiczeń Ortograffiti oraz ocenę udzielonej pomocy. Dzięki temu praca staje się skuteczna, efektywna, dostępna i uniwersalna. Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na stronie metody: www.ortograffiti.pl 

Przydatne linki: Jak interpretować opinię o dysleksji-  prof. M. Bogdanowicz - film

Uczeń z dysleksją w domu- poradnik 

Polecane strony: Polskie Towarzystwo Dysleksji     http://www.ptd.edu.pl

mgr Alina Cieżak - pedagog szkolny, specjalista posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej


Galeria zdjęć:
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1Odstęp między wierszami
1Odstęp między paragrafami
1Odstęp między literami
1Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne