Uczniowie rozpoczęli pracę od wyznaczenia trasy o długości 1 m, którą musiał pokonać robot. Następnie podzieleni na grupy testowali roboty, uczyli się jak nimi sterować za pomocą aplikacji. Kolejnym krokiem było wykonanie pomiaru czasu potrzebnego na pokonanie trasy przez roboty. Uczniowie swoje wyniki zapisywali w tabeli i obliczali prędkość w m/s, m/min i m/h. Najszybszy z robotów potrafił pokonać około 26 cm w czasie jednej sekundy, a najwolniejszy około 12 cm.
Podczas tych zajęć uczniowie mogli zastosować swoją wiedzę w praktyce, utrwalili obliczanie prędkości, zamianę jednostek oraz zaokrąglanie liczb. Poznali interfejs aplikacji mobilnej pozwalającej sterować robotami, uczyli się współpracować i organizować swoją pracę. Emocji było mnóstwo. Po wykonaniu zadania, przyszedł również czas na zabawę i swobodne sterowanie robotami.
Nauczyciel matematyki Małgorzata Warzecha