„Osoby z dysleksją nie powinny być uważane za osoby z trudnościami w uczeniu się,
ale za takie, które mają odmienne zdolności.”
Prof. A. Galaburda
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne:
• organizuje się dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się, czyli z dysleksją rozwojową: w formie dysleksji, dysortografii lub dysgrafii,
• liczba uczestników na zajęciach nie może być większa niż 5 uczniów,
• zajęcia prowadzi specjalista posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej,
• w klasach I-III szkoły podstawowej najważniejszym celem zajęć jest rozpoznanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się dziecka, w tym ryzyka trudności specyficznych, a więc usprawnianie funkcji spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowej, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji motorycznych; wyrównywanie braków w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej oraz rozwijanie pozytywnej motywacji do pracy,
• w klasach IV-VI szkoły podstawowej i w gimnazjum celem zajęć jest głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom z utrudnieniami rozwojowymi, umożliwienie uczniom opanowania podstawowych umiejętności czytania i pisania, wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych oraz przezwyciężanie skutków niepowodzeń szkolnych, tj. trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu, a także ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.
Zajęcia prowadzone są innowacyjną metodą Ortograffiti. Bazuje ona na rozpoznaniu potrzeb ucznia, pomocy przez pracę m. in. z zeszytami ćwiczeń Ortograffiti oraz ocenę udzielonej pomocy. Dzięki temu praca staje się skuteczna, efektywna, dostępna i uniwersalna.
Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na stronie metody: www.ortograffiti.pl
Przydatne linki:
Jak interpretować opinię o dysleksji- prof. M. Bogdanowicz - film
Uczeń z dysleksją w domu - poradnik
Polecane strony:
Polskie Towarzystwo Dysleksji http://www.ptd.edu.pl
mgr Alina Górszczyk - pedagog szkolny,
specjalista posiadający kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej