1 kwietnia o godzinie 9.00 prawie 351 tys. szóstoklasistów z całej Polski przystąpiło do sprawdzianu kompetencji. Również naszych 18 uczniów i 11 uczennic rozpoczęło wtedy zmagania z testem. Zadania, które uczniowie rozwiązywali – w standardowym wymiarze – 60 minut, sprawdzały poziom opanowania wiadomości i umiejętności w zakresie czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Wśród nich znalazły się przede wszystkim pytania z języka polskiego i matematyki.
1 kwietnia o godzinie 9.00 prawie 351 tys. szóstoklasistów z całej Polski przystąpiło do sprawdzianu kompetencji. Również naszych 18 uczniów i 11 uczennic rozpoczęło wtedy zmagania z testem. Zadania, które uczniowie rozwiązywali – w standardowym wymiarze – 60 minut, sprawdzały poziom opanowania wiadomości i umiejętności w zakresie czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Wśród nich znalazły się przede wszystkim pytania z języka polskiego i matematyki.
Uczniom dopisywały dobre humory. Przed wejściem na salę, w szatni robili sobie primaaprilisowe żarty. Rozładowywali w ten sposób napięcie, które każdy odczuwał w tej sytuacji. Po zakończeniu pisania dzieci wyszły poważne, ale zadowolone. Według ich relacji test nie był zbyt trudny. Oby ten dzień był rzeczywiście udany, bo wszystko dobre, co się dobrze kończy. Wyniki poznamy już w czerwcu. Prace szóstoklasistów zostaną bowiem sprawdzone przez egzaminatorów zewnętrznych, a wyniki zostaną przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną co najmniej na 7 dni przed zakończeniem roku szkolnego. Uczniowie otrzymają zaświadczenia w dniu zakończenia roku szkolnego wraz ze świadectwem szkolnym.
Sprawdzian jest obowiązkowy dla wszystkich i stanowi warunek ukończenia szkoły podstawowej.
mgr Ewa Zelek