1. Czy Unia Europejska jest nadal kolebką kultury i tradycji?
Klasa II B oraz część uczniów z klasy II A brali udział w projekcie edukacyjnym starając się odpowiedzieć na pytanie „Czy Unia Europejska jest nadal kolebką kultury i tradycji?”. W czasie trzymiesięcznej pracy wykonywali oni szereg zadań, pracowali w grupach i konsultowali się z nauczycielami wspomagającymi, a uwieńczeniem ich pracy była prezentacja w obecności całej społeczności szkolnej podczas tzw. Dnia Projektów 25 czerwca 2012 roku. Uczniowie przygotowali m.in. foldery o krajach członkowskich UE, zaprezentowali tańce narodowe, przygotowali stoiska z jedzeniem charakterystycznym dla wybranych państw oraz przygotowali prezentację multimedialną. Koordynatorem tego projektu była mgr Małgorzata Krawczyk a nauczycielem wspomagającym mgr Alina Górszczyk.
Czy Unia Europejska jest nadal kolebką kultury i tradycji? - prezentacja
2.Jak zaplanować ścieżkę kariery zawodowej?
Projekt realizowało 21 uczniów z klasy 2A. Opiekunem zespołu była pani mgr Edyta Odziomek a koordynatorami mgr Kazimiera Biernat i mgr Alina Górszczyk. Zadania, jakie wykonywali uczniowie to:
- poznanie pojęć związanych z doradztwem zawodowym, instytucji pomagających młodzieży gimnazjalnej w planowaniu ścieżki kariery zawodowej
- analizowanie oferty edukacyjnej powiatu limanowskiego, rynku pracy w powiecie
- prezentowanie wybranych zawodów i wykonanie folderów
- przeprowadzenie ankiet badających preferencje i skłonności zawodowe w naszej klasie
- zdobycie umiejętności redagowania dokumentów potrzebnych do poszukiwania pracy
- analizowanie cech dobrego pracownika
W ramach projektu min. zorganizowano spotkanie z przedstawicielami Urzędu Pracy w Limanowej. Na spotkaniu uczniowie dowiedzieli się, jakie jest obecnie bezrobocie w powiecie, ile osób pozostaje bez pracy w zależności od wieku i wykształcenia. Poznalii również instytucje pomagające młodzieży planować swoją karierę. Wybrali się na targi edukacyjne. Obejrzeli stoiska szkół średnich, przy których do podjęcia nauki zachęcali sami uczniowie.
Wybrane zawody przedstawili w wykonanych przez nas folderach. W tym celu uczniowie oglądali filmy informacyjne na temat zawodów, spotykali się z przedstawicielami wybranych profesji, przeprowadzali wywiady, szukali potrzebnych informacji w Internecie. Najciekawsze były spotkania z wykonawcami różnych zawodów.
Jak zaplanować ścieżkę kariery zawodowej? - prezentacja