1.Autorytety
Na lekcjach wiedzy o społeczeństwie był realizowany projekt „Czy autorytety są wśród nas”. W ramach projektu przygotowana została przez uczniów prezentacja zaprezentowana publicznie na forum szkoły w obecności zaproszonych gości. Prezentacja poświęcona zagadnieniu „Czy autorytety są wśród nas” uzmysłowiła uczniom to, iż są częścią społeczności rodzinnych, lokalnych, krajowych i globalnych i to jacy będą i kim będą oni sami w dużej mierze zależy od autorytetów, z którymi się spotykają.
Autorytety- prezentacja
2. Jak radzić sobie z agresją w szkole
Młodzież z klasy II B gimnazjum realizowała projekt „Jak radzić sobie z agresją w szkole?, który miał charakter typowo wychowawczy. Jednym z zadań było obserwowanie zachowania uczniów na przerwach i reagowanie na zachowania niewłaściwe. To działanie przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa na terenie szkoły podczas przerw.
Jak radzić sobie z agresją w szkole?- prezentacja
3. Co jest przyczyną zmian klimatycznych?
Młodzież z klasy IIA gimnazjum realizowała projekt „Co jest przyczyną zmian klimatycznych?” W projekcie uczestniczyło 25 uczniów: Budka Marzena, Dąbrowski Kamil, Dudczyk Beata, Frączek Klaudia, Górka Anna, Grzesik Monika, Hudecka Natalia, Jasica Klaudia, Kędroń Magdalena, Król Mateusz, Mól Agnieszka, Oleksy Grzegorz, Oleksy Krzysztof, Oleksy Szymon, Pacholarz Klaudia, Słowiak Paweł, Szewczyk Jakub, Szewczyk Rafał, Szubryt Karolina, Śmierciak Paweł, Tobiasz Monika, Wajda Piotr, Wojtas Piotr, Wróbel
Podczas pracy przy projekcie uczniowie:
- zapoznali się z wieloma procesami zachodzącymi w przyrodzie,
- stwierdzili, że istnieje zależność pomiędzy klimatem a organizmami żywymi,
- określili kilka przyczyn zmian klimatu,
- sporządzili i opracowali ankiety dotyczące wpływu klimatu na życie i zdrowie człowieka,
- opracowali wyniki ankiet w postaci wykresów,
- wykonali prezentacje multimedialną i plakaty.
Co jest przyczyną zmian klimatycznych?- prezentacja
4. Motoryzacja a ekologia
Projekt gimnazjalny „Motoryzacja a ekologia” był realizowany przez grupę uczniów klasy IIB w składzie: Dominik Bubula, Damian Drożdżak, Paweł Florek, Marcin Gancarczyk, Karol Kądziołka, Paweł Syktus, Konrad Tomasik.
Zespół był zainteresowany wybranym tematem, ponieważ w ostatnich czasach bardzo dużo mówi się o negatywnym wpływie gwałtownego rozwoju motoryzacji na środowisko. Realizując projekt, uczniowie pogłębili swoją wiedzę o sposobach ograniczenia emisji spalin oraz możliwościach zastosowań alternatywnych źródeł energii w pojazdach samochodowych.
Motoryzacja a ekologia- prezentacja