Prezentowali samodzielnie lub w parach przygotowane prezentacje multimedialne w Power Point, quizy na platformie Quizizz lub foldery biograficzne, plakaty czy referaty na temat zagadnienia „Osiągnięcia duchowe i materialne polskiej kultury”. Nie powstrzymała ich nawet nauka zdalna, a wręcz była ułatwieniem w prowadzeniu lekcji przez uczniów. Młodzież udostępniała ekrany swoich komputerów i zamieniała się rolą z nauczycielem, prowadząc lekcje. Duża liczba prezentacji uczniowskich miała wysoki poziom merytoryczny i techniczny oraz była atrakcyjna dla oglądających.
Dzieci pod kierunkiem mgr Ewy Zelek realizowały tym samym priorytet na obecny rok szkolny „Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych”.
Uczniowie przedstawiali osiągnięcia Polski i Polaków, ich wkład w dorobek cywilizacyjny Europy i świata. Poznali dorobek wybitnych Polaków uznanych przez Sejm RP za patronów roku 2021 – kardynała Stefana Wyszyńskiego, Stanisława Lema, Cypriana Kamila Norwida, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Tadeusza Różewicza. Dowiedzieli się wielu ciekawych informacji na temat polskich malarzy, sportowców, odkrywców, wynalazców, muzyków, pisarzy. Analizowali polskie tradycje i zwyczaje, wpływ wiary, kościoła na dzieje narodu. „Przyglądali się” najważniejszym bitwom w historii Polski. „Oglądali” rzeźby, konstrukcje i budowle. Poznali polskie fabryki, wyroby i marki. Wybrali się na wirtualne wycieczki po najważniejszych miastach, muzeach i wystawach. Grali w gry planszowe o Polsce.
Siódmoklasiści z zaangażowaniem działali w domu i w szkole podczas przygotowywania materiałów, prezentacji dla całej klasy. Integrowali się, ćwiczyli umiejętności społeczne, komunikacyjne. Doskonalili swoje umiejętności organizacyjne, zbieranie i selekcję informacji. Testowali w praktyce swe umiejętności informatyczne oraz retoryczne.
wychowawca Ewa Zelek
Humine