Podsumowanie projektu gimnazjalnego i apel
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.20 - 9.05
39.15 - 10.00
410.10 - 10.55
511.15 - 12.00
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.20 - 9.05
39.15 - 10.00
410.10 - 10.55
511.15 - 12.00
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Podsumowanie projektu gimnazjalnego i apel
29 Sierpień 2014

Podsumowanie projektu gimnazjalnego i apel

       W tym roku szkolnym prezentacja projektu gimnazjalnego została połączona z apelem pod hasłem „Kultura osobista i komunikacja w naszym życiu”. Podczas apelu, uczniowie klasy VI w bardzo atrakcyjny sposób przybliżyli swoim kolegom i koleżankom pojęcie „savoir-vivre” i zasady kulturalnego zachowania się. Nastepnie uczniowie klasy II gimnazjum zaprezentowali projekt pt. „Czy dobra komunikacja pomaga nam unikać problemów?”. Odbiorcy poznali podstawowe pojęcia związane z komunikacją, ...

 Podsumowanie projektu gimnazjalnego i apel  

        W tym roku szkolnym prezentacja projektu gimnazjalnego została połączona z apelem pod hasłem „Kultura osobista i komunikacja w naszym życiu”. Podczas apelu, uczniowie klasy VI w bardzo atrakcyjny sposób przybliżyli swoim kolegom i koleżankom pojęcie „savoir-vivre” i zasady kulturalnego zachowania się. Patryk Lupa z klasy II gimnazjum wcielił się w rolę profesora Miodkowskiego i wyjaśnił znaczenie  słów „savoir-vivre”, zaś Agnieszka Lupa z klasy VI odegrała rolę nauczycielki, która przeprowadziła lekcję: "Kultura osobista w życiu szkolnym". Jej uczniowie opracowali w czasie tej lekcji Kodeks Kulturalnego Ucznia. W formie prezentacji multimedialnej przedstawili, na czym polega kultura słowa, kultura bycia, kultura ubioru i wyglądu, kultura spożywania posiłków, kultura zdrowotna i fizyczna. 
       Nastepnie uczniowie klasy II gimnazjum zaprezentowali projekt pt. „Czy dobra komunikacja pomaga nam unikać problemów?”. Odbiorcy poznali podstawowe pojęcia związane z komunikacją,  dowiedzieli się co ułatwia i utrudnia komunikację, na czym polega aktywne słuchanie i jak nazywać emocje podczas komunikowania się. Grupa uczniów przedstawiła krótkie scenki zapoznając obserwatorów z zachowaniami uległymi, agresywnymi i asertywnymi. Jednak największe wrażenie na widzach wywarł film o komunikacji niewerbalnej pt. „Jak poznać drugiego człowieka bez użycia słów” przygotowany przez uczniów. Drugoklasiści włożyli duży wysiłek w realizację projektu i wykazali się pomysłowością, co zostało docenione przez obserwatorów. Opracowane materiały i nakręcony film będą w przyszłości służyć kolejnym uczniom. Więcej o projekcie można przeczytać w zakładce Projekty.
       Zarówno w apelu i w projekcie podkreślone zostało, że znajomość podstawowych zasad kulturalnego zachowania i komunikacji międzyludzkiej jest bardzo ważna w naszym życiu, zjednuje nam sympatię i szacunek innych ludzi. Potwierdza to motto, które widniało na gazetce szkolnej: „Ten, kto umie się zachować, na sympatie zasługuje. Dobrze wiec pamiętaj słowa: przepraszam, proszę, dziękuję.” 
     

      


Małgorzata Warzecha
Małgorzata Dunikowska

Wyświetleń: 1178
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1Odstęp między wierszami
1Odstęp między paragrafami
1Odstęp między literami
1Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne