W dniach 26-28 maja 2014r. w naszej szkole zorganizowane zostały Dni Matematyki. W pierwszy dzień odbył się szkolny konkursy wiedzy matematycznej „Myślę i liczę” dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz I-III gimnazjum. Dzieci z klas I-III szkoły podstawowej wzięły udział w konkursie plastycznym „Świat z figur geometrycznych”. Drugiego i trzeciego dnia odbywały się pokazy i warsztaty dla wszystkich klas szkoły podstawowej i gimnazjum.
W dniach 26-28 maja 2014r. w naszej szkole zorganizowane zostały Dni Matematyki. W pierwszy dzień odbył się szkolny konkursy wiedzy matematycznej „Myślę i liczę” dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz I-III gimnazjum. Dzieci z klas I-III szkoły podstawowej wzięły udział w konkursie plastycznym „Świat z figur geometrycznych”. Nagrody były przyznawane w trzech kategoriach: klasa I, klasa II i klasa III. Wręczenie dyplomów i nagród oraz nagród pocieszenia odbyło się 27 maja. Prace wykonane przez uczniów zdobiły korytarz w czasie Dni Matematyki.
Drugiego i trzeciego dnia odbywały się pokazy i warsztaty dla wszystkich klas szkoły podstawowej i gimnazjum. Uczniowie mogli obejrzeć prezentację „O ciekawych obiektach matematycznych” oraz wystawę wielościanów wykonanych z papieru. Wśród brył były graniastosłupy, ostrosłupy, antygraniastosłupy, wielościany platońskie, kompozycje wielościanów platońskich, wielościany archimedesowe i wielościany Keplera-Poinsota. Podczas warsztatów uczniowie mogli wykonać bryłkę albo żurawia metodą origami, nauczyć się układać kostkę Rubika, ułożyć obrazek z tangramu, a także przeprowadzić eksperyment ze wstęgą Möbiusa.
W trakcie Dni Matematyki wszyscy chętni uczniowie zachęceni przez nauczycieli rozwiązywali łamigłówki. Warto wiedzieć, że rozwiązywanie łamigłówek pozwala na rozwój mózgu i utrzymanie go w dobrej formie. Wśród prawidłowych odpowiedzi wylosowano dwie osoby, które otrzymały nagrodę główną: kostkę Rubika i magiczną układankę. Pozostali otrzymali nagrody pocieszenia.
Natomiast w czasie długich przerw przeprowadzana była sonda. Starsi uczniowie sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród kolegów i pracowników szkoły. Poprawne odpowiedzi nagradzane były cukierkiem. Pan Dyrektor i pani sekretarka również brali udział w sondzie i udzielili bezbłędnej odpowiedzi.
Ten sposób uczenia się matematyki spodobał się uczniom młodszym i starszym. Uczniowie chętnie brali udział w warsztatach, nawet w czasie przerw. Poprzez pokazy i warsztaty zdobywali nowe wiadomości i umiejętności. Niektórzy doświadczyli również tego, że matematyka może być rozrywką.
Organizatorzy: Małgorzata Warzecha i Małgorzata Dunikowska