W klasach I - III prowadzone są przez każdego nauczyciela wychowawcę zajęcia dodatkowe dla uczniów mające na celu utrwalanie i doskonalenie podstawowych wiadomości i umiejętności oraz pogłębianie wiedzy przez rozwijanie zainteresowań i zdolności. Szczegółowe informacje o prowadzonych formach zajęć:
Klasa IIa – prowadząca Kazimiera Matyasik
W klasie IIa w obecnym roku szkolnym prowadzone są dodatkowe zajęcia kółka matematycznego oraz zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze. Zajęcia kółka matematycznego odbywają się we wtorki o godzinie 12:20-13:05, a zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w czwartki od 11:20-12:05.
Podczas zajęć kółka uczymy się rozwiązywania problemów matematycznych na podstawie zadań nietypowych oraz logicznych. Szukamy różnorodnych rozwiązań tego samego problemu. Dzielimy się spostrzeżeniami i pomysłami. Wspieramy się różnymi pomocami dydaktycznymi oraz rysunkami, które wykonujemy sami.
Głównym celem zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej jest wyrównywanie braków, powtarzanie i utrwalanie wiadomości. Zajęcia te mają za zadanie wdrażać uczniów do posługiwania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w życiu codziennym
Klasa IIb – prowadząca Maria Salamon
Koło matematyczne prowadzone jest dla chętnych uczniów z klasy IIb. Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań i zdolności w zakresie edukacji matematycznej. Podczas zajęć rozwijamy umiejętność logicznego myślenia poprzez różnego rodzaju zadania i gry matematyczne. Przygotowujemy się także do Międzynarodowego Konkursu "Kangur matematyczny". Koło matematyczne odbywa się w każdy piątek w godzinach 11.20-12.05.
Celem zajęć dydaktyczno-wyrównawczych jest wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka w sferach: intelektualnej i emocjonalnej. Zajęcia służą rozwijaniu umiejętności tj. czytanie, pisanie, liczenie, wypowiadanie się. Podczas lekcji powtarzamy poszczególne partie materiału, a także uzupełniamy je dodatkowymi ćwiczeniami. Zajęcia odbywają się w każdy czwartek w godzinach 11.20-12.05.
Klasa IIIa – prowadząca Małgorzata Król
W bieżącym roku szkolnym w klasie IIIa prowadzone będą zajęcia pozalekcyjne dla dzieci uzdolnionych w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Te zajęcia mają na celu:
- stwarzanie możliwości rozwoju zainteresowań uczniów,
- pobudzanie aktywności umysłowej uczniów, wyobraźni, fantazji,
- motywowanie uczniów do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy,
- przyzwyczajanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem posiadanej wiedzy,
- doskonalenie koncentracji uwagi,
- kształcenie pomysłowości, krytycyzmu, szybkości podejmowania decyzji,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, twórczego działania i samodzielności,
- przygotowanie uczniów do konkursów.
Wyżej wymienione cele umożliwiają dzieciom wyzwolenie aktywności twórczej, gromadzenie doświadczeń i przeżyć estetycznych, artystycznych i społecznych. Rozwijają wyobraźnię dziecka i jego kreatywność. Wpływają na rozwój jego osobowości, umożliwiają wypowiedź w różnych rodzajach ekspresji. Treści kształcenia mają na celu rozwijanie aktywności matematycznej, polonistycznej, środowiskowej i artystycznej.
Klasa IIIb – prowadząca - Ewa Tomaszek
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze odbywają się 1 x w tygodniu, w każdy piątek od godziny 11.20 do 12.05. Praca na zajęciach prowadzona jest w małych grupach, a dobór metod i ćwiczeń dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb uczniów. Podczas zajęć uczniowie mają możliwość rozwijania i utrwalania podstawowych wiadomości i umiejętności , nadrabiania zaległości i braków wynikających z różnych trudności lub spowodowanych nieobecnościami . Realizowane zadania pozwalają także na wyrabianie u uczniów własnej motywacji do nauki, służą przezwyciężaniu trudności, umacnianiu wiary we własne siły , wyrabianiu właściwych nawyków uczenia się ( pracy).
Zajęcia rozwijające umiejętności uczniów odbywają się 1 x w tygodniu, w każdy czwartek od godziny 11.20 do 12.05. Praca na zajęciach prowadzona jest w dużej grupie (z całą klasą) lub w małych grupach zależnie od potrzeb. Celem tych zajęć jest rozwijanie i pogłębianie umiejętności uczniów przez realizowanie ćwiczeń dodatkowych zawierających treści ponadpodstawowe, zadań konkursowych (min. konkursy plastyczne wg. ofert, Kangur Matematyczny i inne), przygotowywanie pokazów, prezentacji, uroczystości itp. Udział w tych zajęciach stwarza uczniom możliwość rozwijania zainteresowań, zdolności poprzez aktywne działanie i sprzyja kształtowaniu umiejętności efektywnego współdziałania w grupie.