Z wizytą w Urzędzie Gminy
E-dziennik
Plan lekcji
Szkolny blog
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.20 - 9.05
39.15 - 10.00
410.10 - 10.55
511.15 - 12.00
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Lekcje i przerwy
LekcjaGodzina
17.30 - 8.15
28.20 - 9.05
39.15 - 10.00
410.10 - 10.55
511.15 - 12.00
612.20 - 13.05
713.15 - 14.00
814.10 - 14.55
Facebook
Bezpieczne wakacje
Z wizytą w Urzędzie Gminy
16 Grudzień 2012

Z wizytą w Urzędzie Gminy

       Co to jest Samorząd Gminny? Jakie mamy organy władzy samorządowej w gminie? Jak działa Urząd Gminy i jaka jest jego struktura? Czym zajmuje się Urząd Gminny? Na te pytanie uzyskali odpowiedź uczniowie klas II A i B Gimnazjum  ZS w Mordarce, którzy spotkali się w urzędzie z przedstawicielami władz: wice wójtem mgr Franciszkiem Biedą i sekretarzem gminy mgr Markiem Ziają. Podczas studyjnej wizyty w uczniowie poznali zadania, które realizowane są przez poszczególne wydziały na rzecz mieszkańców i dobra naszej wspólnoty.

 

Z wizytą w Urzędzie Gminy

       Co to jest Samorząd Gminny? Jakie mamy organy władzy samorządowej w gminie? Jak działa Urząd Gminy i jaka jest jego struktura? Czym zajmuje się Urząd Gminny? Na te pytanie uzyskali odpowiedź uczniowie klas II A i B Gimnazjum  ZS w Mordarce, którzy spotkali się w urzędzie z przedstawicielami władz: wice wójtem mgr Franciszkiem Biedą i sekretarzem gminy mgr Markiem Ziają.

       Podczas studyjnej wizyty w uczniowie poznali zadania, które realizowane są przez poszczególne wydziały na rzecz mieszkańców i dobra naszej wspólnoty. Niezastąpionym organizatorem naszego spotkania okazał się Sekretarz Gminy Limanowa mgr Marek Ziaja, który zapewne przypomniał sobie o pedagogicznych predyspozycjach i (chyba nieco z utęsknieniem do dawnego zawodu nauczyciela), z pełnym zapałem zaprezentował pokaz multimedialny dotyczący interesujących nas zagadnień. W tym miejscu jeszcze raz pragniemy serdecznie podziękować za poświęcony czas i wiele cennych informacji.

       Propozycje wycieczek edukacyjnych pozwalają zróżnicować i uatrakcyjnić sposób przekazywania wiedzy młodemu człowiekowi. Uświadamiają one też uczniom, że wiedza o społeczeństwie nie jest przedmiotem oderwanym od rzeczywistości. Wręcz przeciwnie, pozwala zdobyć wiadomości i umiejętności potrzebne z punktu widzenia dorosłego człowieka.

       Uczniowie przez osobisty kontakt i uczestnictwo podczas tej wędrówki mogli zdobyć informacje (wiedzę i umiejętności) niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania obywatela w społeczeństwie. Uczeń jako aktywny uczestnik życia polityczno-gospodarczego staje się świadomy swoich praw i obowiązków obywatelskich, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za swoje decyzje, wybory i postawy, które będzie podejmował w swym dorosłym życiu. Uczniowie uświadomili sobie, że jako pełnoletni obywatele będą współdecydować o własnym losie i losie naszej lokalnej społeczności. Czy ta świadomość pomoże im wziąć odpowiedzialność za nasz rozwój? To się zapewne okaże!? Niewątpliwą korzyścią realizacji zajęć w takiej formie jest budowanie trwałego fundamentu kształtującego osobowość młodego człowieka
      
       Uczniowie podczas spotkania wykazali się aktywną postawą, składając petycję na ręce wójta, który z zainteresowaniem podszedł do ich problemu. Cierpliwie będziemy czekać na odpowiedź, mamy nadzieję, że pozytywną.


       A oto kilka zdjęć z naszej wizyty w Urzędzie Gminy.

Wyświetleń: 3156
Widżet Dostępności
Rozmiar Tekstu
1Rozmiar Tekstu
Ustawienia tekstu
1Odstęp między wierszami
1Odstęp między paragrafami
1Odstęp między literami
1Odstęp między słowami
Czytelność tekstu
Wyrównanie tekstu
Filtry
Pomocne